محل تبلیغات شما

دنده پشت فرمان در اتومبیل‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دارای گیربکس اتوماتیک از نوع تیپ ترونیک هستند. این نوع از گیربکس‌ها امکان تعویض دنده‌ها را به صورت دستی در اختیار راننده قرار می‌دهند. شیفتر دنده دارای پدال‌هایی است که به صورت جفت بر روی خودرو نصب می‌شوند. یکی از پدال‌ها برای زیاد کردن دنده و پدال دیگر برای کم کردن دنده کاربرد دارد. این دنده‌ها در نزدیکی دست راننده و پشت فرمان قرار می‌گیرند تا عمل تعویض دنده‌ها توسط راننده به راحتی انجام شود.

What is a shifter pedal

 

برخی از مزایای دنده پشت فرمان

در بعضی از مواقع، تعویض دستی دنده‌ها به راننده کمک می‌کند کنترل بهتری بر روی اتومبیل داشته باشد. یکی از مزایای این دنده پشت فرمان نزدیک بودن پدال‌های تعویض دنده آن به فرمان است. نیازی نیست راننده برای تعویض دنده دست‌ خود را از روی فرمان بردارد، پدال‌های تعویض دنده فاصله کمی با فرمان خودرو دارند و با کمترین نیرو، عمل تعویض دنده را انجام می‌دهند.

رانندگان عادت‌های مختلفی در گرفتن فرمان خودرو دارند و بسیاری از آنها اشتباه بوده و در موقعیت‌های خطرناک، این گرفتن فرمان به صورت غیر اصولی، باعث بروز حوادث می‌شود. بهترین حالت گرفتن فرمان در وضعیت ساعت 10 و 10 دقیقه است و زمانی که شما دنده پشت فرمان را بر روی اتومبیل خود نصب می‌کنید، برای تعویض دنده، دست‌ها باید در وضعیت صحیح قرار بگیرند. گرفتن فرمان به صورت صحیح به رانندگی ایمن و کنترل بهتر خودرو در شرایط خطرناک کمک می‌کند.

history of Paddle Shifter

 

دنده پشت فرمان عمل تعویض دنده‌ها را به صورت متوالی انجام می‌دهد و برای کم کردن دنده، باید پدال کم کردن دنده را به تعداد مورد نیاز به سمت فرمان فشار دهید. پدال استفاده شده در آپشن شیفتر دنده از مواد اولیه مقاوم ساخته شده و در مقابل ضربه و فشار، دوام بالایی دارد. این پدال‌های شیفتر دنده دارای اندازه مناسبی هستند و قسمت مناسبی از محدوده فرمان را پوشش می‌دهند. راننده با فشار کمی می‌تواند دنده‌ها را تعویض کند.

 

نکاتی در مورد استفاده از گیربکس اتوماتیک

در خودروهایی که گیربکس اتوماتیک دارند، در زمان حرکت، دور موتور نباید بالا باشد. در اتومبیل‌های گیربکس دنده‌ای برای حرکت از حالت س، نیاز به بالا بردن دور موتور خواهد بود که این کار در خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک باعث خرابی زود هنگام گیربکس می‌شود. همیشه بعد از قرار دادن دنده در حالت درایو (D)، پای خود را بر روی پدال گاز فشار دهید.

در حین حرکت، دنده را از جلو به دنده عقب تغییر ندهید. همیشه برای تغییر در حرکت خودرو از جلو به عقب و یا برعکس، بعد از توقف کامل خودرو، دنده را در وضعیت درایو و یا دنده عقب قرار دهید. البته تغییر وضعیت دنده از حالت درایو به حالت دستی، فشاری به گیربکس وارد نخواهد کرد.

در توقف‌های کوتاه، دنده را خلاص نکنید. زمانی که اتومبیل را خلاص می‌کنید و بعد از آن، قرار دادن دنده در وضعیت حرکت، باعث فعال شدن کلاچ و شیر برقی‌ها و سوپاپ‌های مختلف می‌شود. هر قدر این قطعات کمتر مورد استفاده قرار بگیرند، عمر کارکرد گیربکس بیشتر خواهد شد. برای توقف‌های کمتر از دو دقیقه نیازی نخواهد بود تا دنده را در وضعیت خلاص قرار دهید. زمانی که با خودروی گیربکس اتوماتیک توقف می‌کنید، گیربکس در دنده یک قرار می‌گیرد که ماندن در این وضعیت استهلاک کمی خواهد داشت.

زمانی که تصمیم به توقف کامل را دارید، بعد از خلاص کردن دنده، ترمز دستی را بکشید تا وزن ماشین بر روی چرخ‌ها متعادل شود، بعد از آن دنده را در وضعیت پارک (P) قرار دهید. با این کار هیچ وزنی بر روی گیربکس فشار وارد نخواهد کرد.

با اسمارت آپشن تماس بگیرید تا مرغوب‌ترین آپشن دنده پشت فرمان را برای خودروی شما نصب کند.

تعویض چراغ های خودرو با هدلایت

سیستم مولتی مدیا اندروید با قابلیت های متنوع

با هدلایت خودرو زودتر از خطرات با خبر شوید

دنده ,فرمان ,گیربکس ,تعویض ,وضعیت ,روی ,دنده را ,بر روی ,در وضعیت ,به صورت ,بعد از ,فرمان خودرو دارند

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها